IGF



Praca magisterska

Porównanie funkcji wzrokowych u dzieci ze spektrum autyzmu (ASD)

Autor:

Promotor:

Instytucja promująca:

Rok:

Aleksandra Tomczyk

Jacek Pniewski

Wydział Fizyki

2024

Zaburzenia ze spektrum autyzmu stanowią część zaburzeń neurorozwojowych i charakteryzują się przede wszystkim utrzymującymi się deficytami zdolności inicjowania i podtrzymywania interakcji społecznych, a także szeregiem powtarzalnych, nietypowych lub przesadnych wzorców zachowań, zainteresowań lub czynności. Jednak ich istotną cechę stanowią również zaburzenia funkcji wzrokowych i przetwarzania wzrokowego, które mogą pełnić rolę dodatkowego kryterium diagnostycznego. Przeprowadzone w obecnej pracy badania wskazują na częstsze zaburzenia konwergencji i ruchów śledzących u dzieci dotkniętych spektrum autyzmu, jak też zaburzenia koordynacji wzrokowo-ruchowej, co sugeruje, że konsultacja okulistyczna i optometryczna jest niezbędna zarówno w trakcie diagnozowania, jak i po postawieniu diagnozy ASD.


Cofnij