Praca licencjacka
Jakość widzenia a postępy w nauce dzieci w wieku 9-12 lat |
|
Autor:Promotor:Instytucja promująca:Rok: |
Adrianna RutkowskaAnna AmbroziakWydział Fizyki2024 |
Wada wzroku u dzieci w wieku szkolnym może powodować nieostre widzenie do dali lub bliży, dyskomfort w czasie czytania, bóle głowy i oczu oraz inne problemy utrudniające naukę i rozwój. W niniejszej pracy szczegółowo analizuję dane zgromadzone na podstawie własnych badań parametrów układu wzrokowego dzieci w wieku 8-12 lat, które obejmują: ostrość jednooczną do dali, ostrość obuoczną do dali oraz porównanie jej z ostrością obuoczną z dodatkowymi soczewkami +1,00 dioptrii na obu oczach (badanie w kierunku nadwzroczności), ostrość obuoczną do bliży, ruchy oczu oraz punkt bliski konwergencji.
Dodatkowo zgromadziłam dane na temat zachowań wzrokowych badanych dzieci - z punktu widzenia dzieci oraz ich rodziców, dzięki czemu mogłam przeanalizować nieprawidłowości w układzie wzrokowym dzieci oraz ich wpływ na wyniki w nauce. Miarą wyników w nauce była średnia ocen z poprzedniego roku szkolnego.
Na koniec porównałam zgromadzone przeze mnie dane z wynikami zamieszczonymi w artykułach naukowych o podobnej tematyce.