Nowy użytkownik
Komputer osobisty i oprogramowanie
Nowy użytkownik otrzymuje komputer wraz z zainstalowanym oprogramowaniem (Windows, Linux) od Administrator Sieci Komputerowej IGF. Oprócz oprogramowania zainstalowane zostają Adobe Acrobat (tworzenie i modyfikacja dokumentów PDF), ESET (program antywirusowy) oraz drukarki. Administrator dodaje również dyski sieciowe igfpriv (Z:) oraz sieciowy katalog domowy (Y:).
Użytkownik serwisu IGF
Konto użytkownika w serwisie https://www.igf.fuw.edu.pl/ zakłada administrator. Użytkownik otrzymuje od administratora Nazwę użytkownika (login), która jest powiązana z adresem e-mail @fuw.edu.pl. Hasło generowane jest poprzez opcję ‘Zresetuj hasło’ https://www.igf.fuw.edu.pl/pl/faq/zmiana-hasla-b/zmiana-hasla-92017-06-12/.
Po zalogowaniu się do serwisu IGF, użytkownik ma dostęp do różnych informacji, danych i funkcjonalności, w zależności od przysługujących uprawnień (student, doktorant, pracownik).
Użytkownik serwisu FUW
Nowy użytkownik sieci FUW (student, doktorant, pracownik) otrzymuje od Ośrodka Komputerowego Wydziału Fizyki (OKWF) informacje dla użytkownika sieci, takie jak:
- Hasło nadrzędne, które należy zmienić na stronie https://myfuw.fuw.edu.pl/ w ciągu 48h. Po zmianie hasła nadrzędnego możliwe jest utworzenie haseł do dalszych serwisów, zgodnie z przypisanymi uprawnieniami.
- Listę serwisów dostępnych dla użytkownika:
- Adres e-mail (Imię.Nazwisko@fuw.edu.pl)
- Wifi (FUW.Fizyk) oraz VPN
- Acitve Directory
- Dysk sieciowy (CIFS)
- Konto Unix (SSH)
Użytkownik serwisu UW
Konto użytkownika w serwisie UW https://mojekonto.uw.edu.pl/ zakłada administrator. Aby zalogować się na konto trzeba przejść przez procedurę uwierzytelniania CAS https://logowanie.uw.edu.pl/cas/login. Po zalogowaniu widoczne są dane użytkownika. Użytkownik może edytować tylko dane kontaktowe.
Poniżej sekcji danych oraz zdjęcia użytkownika znajduje się lista dostępnych serwisów, w zależności od przysługujących uprawnień. Użytkownik może tutaj dodawać nowe konto (Office 365, Google, Zoom) oraz zmieniać hasła (Active Directory, CAS, Eduroam, JSA, SAP, VPN).
Centralny Serwer Uwierzytelniania (CAS)
Aby mieć dostęp do poniższych serwisów internetowych UW, trzeba przejść przez procedurę uwierzytelniania CAS https://logowanie.uw.edu.pl/cas/login. Identyfikator to numer PESEL a hasło zostaje wygenerowane przez OKWF, korzystając z opcji ‘zapomniane hasło’.
Lista serwisów internetowych, dostępnych po uwierzytelnieniu przez CAS, znajduje się tutaj https://it.uw.edu.pl/pl/cas-lista-serwisow/.
Opublikowano dnia - 2 października 2020 11:55
Ostatnia zmiana - 18 marca 2024 16:09